The love boat at St. Kitts - Reisverslag uit Basseterre, St. Kitts and Nevis van sergiomonique - WaarBenJij.nu The love boat at St. Kitts - Reisverslag uit Basseterre, St. Kitts and Nevis van sergiomonique - WaarBenJij.nu

The love boat at St. Kitts

Door: Ser en Mo

02 Mei 2010 | St. Kitts and Nevis, Basseterre

De laatste stop van de reis was op St. Kitts. Dit is een middelgroot eiland vergelijkbaar met Aruba. Echter dit eiland is veel heuvelachtiger en groener. Het centrum van de hoofdstad bestaat uit een plein wat een kopie is van een plein in London. Dit eiland staat bekend om zijn historische gebouwen en bloedige historie. Door de eeuwen heen hebben de Fransen en Engelsen vele oorlogen gevoerd om dit eiland vanwege haar strategische ligging. Uiteindelijk hebben de Engelsen de slag gewonnen en een gigantisch fort laten bouwen door de slaven. Het fort is volledig gerestaureerd en staat op de lijst van UNESCO. Aangezien dit het historische hoogtepunt is van het eiland hebben we besloten om een excursie te boeken naar Brimstone Hill Fortress. Helaas staat historie gelijk aan bejaarden. Dus gingen we weer eens op pad met een busje vol 60 plussers met witte opgetrokken sportsokken in sandalen, over het eiland richting het fort. De locale gids had veel te vertellen over de slavernij en de oorlogen. Vaak werd hij onderbroken door toerist die een niet bijzonder intelligente vraag stelde. De eerste stop ( ouderen mensen hebben vaak laatste van hun blaas he) was bij een prachtig tuin. Deze stond vol met allerlei tropische en kleurrijke bloemen, planten en bomen. Helaas was het zo druk dat je snel een foto moest nemen om NIET een kleine honderd bejaarden op je foto te hebben. Eigenlijk hebben we meer de fotograaf gespeeld dan de toerist uitgehangen. Na ruim een uur rijden kwamen we aan bij het fort. Het is in feite een groot open huis met aan alle zijden van het gebouw kanonnen in alle richtingen. Het uitzicht vanaf het fort is adembenemend te noemen. Door de hoogte is zelfs het Nederlandse eiland St. Eustatius te zien. Dit is niet meer dan een grote puist in de zee op een paar kilometer afstand.
Samenvattend was het een hele bijzondere reis waarbij de diversiteit van de verschillende eilanden duidelijk zichtbaar is geworden. De wijze van reizen ( met een cruiseboot) hebben we als prettig ervaren, omdat het van alle gemakken is voorzien, maar sommige medepassagiers waren niet onze bloedgroep. Vele passagiers zijn namelijk meer geïnteresseerd in het lopend buffet, casino en de vele andere activiteiten op het schip. Een enkeling komt niet eens van het schip af en willen alleen maar een week heel veel vreten!!! Als ze het schip verlaten is het misschien om in de haven taxfree te kunnen shoppen. Na afscheid van Radj en het schip “Carnaval Destiny”zijn we doorgevlogen naar Miami.